میز جلو مبلی تاثیر گذار در جلوه مبلمان شما
نوشته شده توسط : ali

میز جلو مبلی یکی از اعضای اصلی خانواده مبلمان است که وجود آن، در کنار کاربردی بودن، تاثیر زیادی هم روی دکوراسیون خانه دارد. برای این‌که بتوانید از این عنصر در کنار استفاده‌های تعریف شده برای آن، به عنوان یک عنصر در زیبا‌سازی و دکوراسیون خانه خود نیز استفاده کنید، بهتر است ابتدا با انواع و اقسام آن اشنا شده و سپس بسته به سبک دکوراسیون منزل خود و اسباب و وسایلی که در محیط پیرامون استفاده کنید، مدل انتخابی خود را برگزینید.

انواع میز جلو مبلی جدید

میزهای جلو مبلی دارای تنوع بسیار بالایی هستند. برخی از این میزها به صورت ست روی سرویس‌های مبلمان ارائه می‌شوند، برخی دیگر به صورت سفارشی کار می‌شوند و می‌توانند تکمیل کننده سرویس مبلمان شما باشند و برخی از انواع آن‌ها هم به صورت پک‌های مجزا در بازار به فروش می‌رسند و برای افرادی مناسب هستند که دوست دارند همه میهمانان‌شان را به صورت کامل روی این میزها پذیرایی کنند و کسی بدون میز باقی نماند. در ادامه،سعی داریم بسته به هر سبک دکوراسیون، انواع و اقسام میزهای جلو مبلی قابل انتخاب برای آن سبک را معرفی و توضیحی اجمالی در مورد هر نوع از میزها ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

سبک‌های کلاسیک، ویکتوریایی و در کل، سنتی

سبک‌های کلاسیک، ویکتوریایی و در کل، سنتی اغلب سرویس‌های مبلمان‌هایی چوبی با کنده‌کاری‌ها یا منبت‌کاری‌های حجیم و متراکم را می‌پسندند. از این رو، در اغلب اوقات، میزهای جلو مبلی متناسب با ان سبک دکوراسیون‌ها از حالت سفارشی خارج شده و به صورت ست، روی سرویس مبلمان ارائه می‌شوند.

وقتی پای یک سرویس مبلمان طلایی با منبت‌کاری‌های حجیم و پیچیده در میان است، سفارش یک میز جلو مبلی متناسب با آن بسیار دشوار خواهد بود. بدون شک، این قبیل سرویس‌های مبلمان، خودشان دارای میزهای منحصربه‌فردی هستند که روی سرویس ارائه می‌شوند و قرار نیست میز جلو مبلی دیگری به آن‌ها اضافه شود.

این میزها، که عموما از متریال چوب ساخته می‌شوند، به چندین دسته کلی طبقه‌بندی می‌شوند:

  • میزهای جلو مبلی طلایی با منبت‌کاری‌های حجیم و پیچیده که معمولا به شکل دایره و تعداد پایین ارائه می‌شوند و یک عدد میز بزرگ در وسط اتاق قرار داده می‌شود. این میزها، لوکس‌ترین انواع میزهای جلو مبلی به شمار می‌آیند و معمولا قیمت‌های بسیار بالایی هم دارند.
  • میزهای جلو مبلی چوبی ساده، که هم روی سرویس‌های مبلمان کلاسیک ارائه می‌شوند و هم به صورت پک‌های سه عددی (یا سه سایزی که داخل هم قرار می‌گیرند) در دسترس عموم قرار می‌گیرند. معمولا، از این میزهای جلو مبلی در مواردی استفاده می‌شود که میزهای خود سرویس مبلمان کفاف میهمانان را نمی‌دهد و میز اضافی مورد نیاز است.
  • میزهای جلو مبلی منبت‌کاری شده فندقی، قهوه‌ای، قهوه‌ای سوخته و غیره، که متناسب با سرویس‌های مبلمان کلاسیک هستند و در کشورمان ایران نیز سال‌های سال است که مورد استفاده و استقبال عموم قرار گرفته‌اند. اغلب این میزهای جلو مبلی در سه عدد، دو عدد عسلی کوچک و یک عدد میز جلو مبلی بزرگ طراحی و ساخته می‌شوند و می‌توانند نیازهای کاربردی سرویس‌های معمولی ۹ نفره را برآورده کنند.
  • میزهای چوبی منبت‌کاری شده – در رنگ‌های فندقی، مشکی، قهوه‌ای و قهوه‌ای سوخته، طلایی و سیلور و … – که سطح رویی آن‌ها از شیشه استفاده شده است. میزهای جلو مبلی که سال‌های سال است در ایران طرفدار دارند و برای مبل‌های سلطنتی به کار می‌روند و منبت‌هایی ست با سرویس مبلمان دارند.

سبک‌های مدرن، مینیمال، ویکتوریایی و غیره …

این قبیل سبک‌ها، به ویژه طی سال‌های اخیر، به شدت رواج یافته‌اند و امروزه، بسیاری از خانه‌های ایرانی، به ویژه خانه‌های زوج‌های جوان‌تر، با استفاده از این سبک‌های مدرن دکوراسیون می‌شوند. سرویس‌های مبلمان مورد استفاده در این قبیل خانه‌ها و سبک‌ها، تجملات و کنده‌کاری‌های سابق را ندارند و گاه به صورت تکی، یک عدد کاناپه و امثال آن به فروش می‌رسند. از این رو، گاهی برخی از انواع سرویس‌ها، حتی فاقد هر گونه میز جلو مبلی هستند و شما مجبور خواهید بود میزهای جلو مبلی قابل ست با هر سبک مبلمان و دکوراسیون را شناسایی کرده و خود نسبت به خرید آن اقدام کنید. این میزهای جلو مبلی عبارتند از:

  • میزهای جلو مبلی چوبی، که ساده‌ترین و در دسترس‌ترین انواع میزهای جلو مبلی هستند و تنوع محصول بالایی هم دارند. این میزها، در رنگ‌ها، اشکال و ابعاد کاملا متنوعی طراحی و ساخته شده و در دسترس شما قرار می‌گیرند. اگر سبک دکوراسیون انتخاب‌تان مینیمال یا مراکشی است، باید عرض کنیم که این میزها، بهترین گزینه برای شما خواهند بود.
  • میزهای جلو مبلی استیل و سنگ، که چند سالی است که به شدت جای پای خود را در صنعت دکوراسیون باز کرده‌اند و اگر سری به اینستاگرام زده باشید، همه جا را پر کرده‌اند. پایه‌های این میزهای جلو مبلی با استفاده از استیل ساخته می‌شود و روی آن‌ها نیز یک رویه سنگی قرار داده می‌شود که زیبایی‌اش را دو چندان می‌کند. این میزها، در ابعاد و اندازه‌های مختلفی کار می‌شوند و سفارشات آن‌ها نیز بسته به نیاز و سلیقه شما پذیرفته می‌شود. شما می‌توانید پایه‌های کار را در رنگ‌های طلایی، استیل، طلایی مات و استیل مات سفارش دهید و سنگ میز را نیز به صورت چهار گوش، دایره یا بیضی انتخاب کنید. امکان سفارش ارتفاع میز نیز وجود دارد و شما می‌توانید در صورت تمایل، دو میز در سایزهای متفاوت و ارتفاع‌های متفاوت سفارش دهید که یکی داخل آن دومی قرار می‌گیرد. نکته مهم در مورد این میزها، سنگ‌های مصنوعی مورد استفاده در رویه کار است که می‌تواند در قالب رنگ‌های سفید، مشکی یا سایر رنگ‌ها پیاده شود و بسیار زیبا است.
  • میزهای جلو مبلی استیل، که هم پایه‌ها و قاب کار و هم رویه آن با استفاده از استیل کار شده است و برای سبک‌های دکوراسیون مدرن، مینیمال و ویکتوریایی انتخاب خارق‌العاده به حساب می‌آید.
  • میزهای جلو مبلی آینه‌ای، که میزهایی مدرن هستند نیز چند سالی است که به شدت طرفدار پیدا کرده‌اند. این میزها، که ست کنسول و سایر اکسسوری‌های آن‌ها نیز در بازار به وفور قابل دسترسی است، برای سبک‌های مدرن و ویکتوریایی مناسب هستند و معمولا به صورت چهار گوش کار می‌شوند. البته، در صورت تمایل، این نوع از میزهای جلو مبلی را نیز می‌توانید سفارش دهید و سایز، شکل ظاهری و تعداد آن‌ها و کاربری‌شان را به سلیقه خودتان انتخاب کنید.
  • میزهای جلو مبلی استیل و رزین و چوب و رزین و یا رزین خالص؛ استفاده از رزین‌ها در صنعت دکوراسیون سال‌های سال است که رواج دارد. البته، رزین‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و ممکن است تجربه چندان خوشایندی از این صنعت نداشته باشید. اما باید عنوان کنیم که رزین‌ها، در صورتی که به درستی انتخاب و استعمال شوند، گزینه بسیار خوبی برای رویه میزهای جلو مبلی هستند. این میزها، عموما دارای پایه‌های چوبی – متناسب با سبک‌های مینیمال و مراکشی – و یا فلزی ـ متناسب با سبک‌های مدرن و ویکتوریایی – هستند و بسیار نیز با دوام‌اند. نکته قابل تذکر در مورد این نوع میزهای جلو مبلی قیمت مقرون به صرفه آن‌ها است که قابل توجه است.
  • میزهای جلو مبلی دارای رویه لمسهُ که می‌توان گفت عموما ست سرویس‌های مبلمان لمسه هستند. اغلب این نوع میزها روی سرویس‌های چستر و امثال آن عرضه می‌شوند اما شما نیز می‌توانید آن‌ها را بسته به سلیقه و تمایل خود سفارش داده و از آن لذت ببرید. این میزها، انتخاب خوبی برای سبک‌های مدرن و ویکتوریایی هستند و با سرویس‌های مبلمان چستر و هم‌چنین پاف‌های لمسه به خوبی ست می‌شوند.

مطالب خواندنی بیشتر:

7 ایده جذاب و خواندنی برای پر کردن فضا های خالی در اتاق نشیمن

جدید ترین و بروز ترین میز جلو مبلی های امسال

جدیدترین میز تلویزیون ها طراحی شده

خرید میز تلویزیون دیواری جدید

نکاتی مهم و کلیدی در هنگام انتخاب میز تلویزیون متناسب با سالن پذیرایی

نکات مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه





:: برچسب‌ها: میز جلو مبلی ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: