نوشته شده توسط : ali

 

دکوراسیون منزل خود را به هر سبکی که چیده باشید باید محلی را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید . این نقطه کانونی میتواند شومینه ، میز تلویزیون و یا حتی آکواریوم باشد . اگر آکواریوم را به عنون نقطه کانونی در نظر گرفته اید پس باید پس از انتخاب مبلمان و میز جلو مبلی جدید به فکر چیدن آنها مقابل روبروی این آکواریوم باشید .

هر لوازم دکوراتیو در منزل که به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته میشود باید مابقی لوازم مانند مبلمان و .. روبروی آن چیده شود تا توجه افراد را به خود جلب کند . آکواریوم فضای منزل را بسیار دلنشین میکند . از آکواریوم میتوان علاوه بر فضای منزل در مکان های دیگری نیز استفاده کرد . برای آکواریوم ها میتوان از آبزیان متفاوت و زیبا استفاده کرد .

 

آکواریوم

 

 

برای کتابخانه ، اپن آشپزخانه و .. میتوان از آن استفاده کرد . این امکان برای شما وجود دارد که از چند آکواریوم در منزل استفاده کنید پس خود را تنها به یک آکواریوم محدود نکنید .

حتی الامکان سعی کنید از آکواریومی استفاده کنید که بتوانید روی آن را بپوشانید تا از پخش شدن بوی نامطبوع آن در فضای منزل جلوگیری کنید . شما میتوانید از یک آکواریوم به جای پارتیشن برای جداسازی بخش هایی از خانه استفاده کنید  در واقع با این کار به یک جداساز بسیار متفاوت دست پیدا کرده اید .

 

آکواریوم دیواری

 

 

حتی میتوانید از این آکواریوم ها برای دیزاین و طراحی در آشپزخانه نیز استفاده کنید . میتوانید بخشی از آشپزخانه را برای قراردادن آکواریوم انتخاب کنید . اگر فضای کافی برای نگهداری آکواریوم در منزل ندارید نگران نباشید . میتوانید از آکواریوم های دیواری استفاده کنید . اینکه فضا چقدر بزرگ و یا کوچک باشد جای نگرانی نیست و محدودیت فضا باعث نمیشود که شما از داشتن یک آکواریوم زیبا بی بهره بمانید .

نظر شما ر مورد آکواریوم چیست ؟ و چه پیشنهادی برای دیزاین با آکواریوم دارید؟



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

پذیرایی و نشیمن از آن جهت که مکان اصلی برای وقت گذرانی در کنار دیگر اعضای خانواده و یا پذیرایی از مهمانان است، از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو داشتن حس آرامش و راحتی در این بخش از خانه بسیار مهم است. پس برای داشتن آرامش در این قسمت باید با دقت بیشتری به انتخاب طرح دکوراسیون ، نحوه چیدمان مبلمان و یا انتخاب هر یک از عناصر دکوراسیونی بپردازیم.

تابلو های تزیینی یکی از این عناصر دکوراتیو در پذیرایی می‌باشد که باید به دقت اننتخاب شوند. در این مقاله ما سع کرده ایم در رابطه با انتخاب و خرید بهترین تابلو متناسب با سبک پذیرایی تان مطالبی را گرد آوری کرده و برای شما ایده هایی جالب و ساده را درمیان بگذاریم 

سبک دکوراسیونی پذیرایی تان را مشخص کنید

در زمان خرید تابلو برای پذیرایی اولین موضوعی که باید به آن توجه فرمایید انتخاب سبک دکوراسیونی پذیرایی تان است. به همین دلیل شما باید قبل از هر کاری با توجه به شخصیت و سلایق خودتان یک سبک دکوراسیونی از میان سبک های گوناگون انتخاب نمایید. و به دنبال تابلوهایی متناسب با آن بروید. برای مثال برای دکوراسیون پذیرایی مدرن شما بهتر است از انتخاب تابلو هایی به سبک سلطنتی اجتناب کنید. چراکه هیچگونه تناسبی که در فضا ایجاد نمی شود، هیچ کدام از اجزای دکوراسیونی تان نیز نمی تواند خود را نشان دهد.

ارتفاع مناسب تابلو

برای آنکه بدانید بهترین فاصله برای نصب تابلو چه اندازه ایست یادتان باشد به حالت کلی هر تابلو باید حدود ۱۵۲ الی ۱۵۶ سانتیمتر با سطح زمین فاصله داشته باشد؛ اگر سقف ساختمانی بلند باشد این میزان از ارتفاع را تا حدود ۱۶۵ سانتی در نظر خواهیم گرفت. یادتان باشد محل قرارگیری هر تابلو به‌شدت تحت تأثیر اشیای دیگری است که در اطرافش قرار دارند. اگر این روش برای شما سخت است، می‌توانید جایی که انتخاب کرده‌اید تا تابلو را نصب کنید، در نظر بگیرید که مبلمان زیر آن حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر تا انتهای تابلوی نصب‌شده فاصله داشته باشد. نکته مهم دیگر این است که دقت کنید بدون در نظر گرفتن در و پنجره تابلو دقیقاً وسط مبلمان شما نصب شود.

تابلوی بزرگ برای پذیرایی

تابلو ها جزو آن دسته از وسایل منزل هستند که به تنهایی جلوه پذیرایی رو دگرگون میسازند . این موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از مردم بعد دیزاین پذیرایی به دنبال خرید تابلو برای پذیرایی باشن چون می دونن وجود یک تابلو توی پذیرایی تا چه اندازه می تونه مفید و کاربردی باشه . تابلو ها می تونن اون حال و هوای خاصی که مد نظر دارید رو به بیننده ها و ساکنین القا کنن . شاید تابلو ها رو بشه جزو اولین مواردی به حساب آورد که چشم مهمونای شمارو به خودش خیره می کنه.

نکاتی در هنگام نصب تابلو ها در پذیرایی

  • هنگام خرید تابلو به محل نصب آن در پذیرایی فکر کنید. سعی کنید تابلوهای بزرگ را روی دیوارهای اصلی پذیرایی نصب کنید.
  • دیوار پشت مبلمان راحتی معمولاً بهترین مکان برای نصب تابلو است. اما باید در نظر داشته باشید که طول تابلوها نباید از طول کاناپه بیشتر باشد.
  • تابلوهای کوچکتر را گاهی به جای نصب روی دیوار می‌توان روی میز یا شلف قرار داد.
  • برای نصب تابلوهای مدرن در اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بهتر است که آن‌ها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی دیوار کانونی نصب کنید.
  • عرض تابلوی شما نباید بیشتر از عرض کاناپه باشد. اندازه ایده‌آل این است که عرض آن، حداکثر دو سوم دیوار بالای مبل، پیش برود. در مورد نصب گروهی تابلوها هم این نکته را رعایت کنید.
  • اگر ارتفاع تابلوها خیلی بالاتر یا پایین‌تر از خط دید باشند، فضا را بی‌تناسب نشان می‌دهند پس تابلو ها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما هم تراز باشند.

استفاده از شلف دیواری

یکی از راه هایی که می توانید برای چیدمان تابلوی پذیرایی خود به کار بگیرید و باید در زمان خرید تابلوی پذیرایی آن را مد نظر داشته باشید استفاده از شلف دیواری است. همان طور که در این تصویر می بینید استفاده از یک شلف سراسری بر روی دیوار، آن هم با ارتفاع کم و قرار دادن تعدادی تابلوی زیبا در دکوراسیون پذیرایی می تواند ایده ای جالب و البته منحصر به فرد باشد.

استفاده از تابلوهای هنری دست ساز

شما می توانید به سراغ ایده هایی هنری تر و البته خاص تر بروید. همان طور که در این تصویر نیز مشاهده می کنید یکی از ایده های زیبا برای خرید تابلو برای پذیرایی تهیه نمونه های دست ساز است. چیزی که در این تصویر مشاهده می کنید به خوبی نشان می دهد که نتیجه ای که این مورد به دنبال دارد کاملا قابل توجه خواهد بود.

مطالب خواندنی بیشتر:

خرید میز جلو مبلی

طراحی دیوار پشت میز تلویزیون

سبک دکوراسیون بروتالیسم

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()