نوشته شده توسط : ali

امروزه در تمام منازل تلویزیون جایگاه خاص خود را دارد و تقریبا میتوان گفت وسیله ای است که همه افراد خانواده به دور آن جمع میشوند . بر این اساس میز تلویزیون نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و تقریبا میتوان گفت که در اکثر منازل نقطه کانونی محسوب میشود و مکانی است که توجه افراد به آن سمت میباشد. بنابر این با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا  اهمیت انتخاب میز تلویزیون مناسب برای هر دکواسیون را با شما در میان بگذاریم.

 

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که میز تلویزیون جدید را باید متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید برای مثال اگر دکوراسیون منزل شما سبک مدرن میباشد باید میز تلویزیون مدرن را نیز انتخاب کنید . پس از انتخاب میز تلویزیون با سبک دلخواه ، نوبت به اندازه ی تلویزیون LCD  و یا LED میرسد که باید میز را طوری انتخاب کنید که حداقل از هر دو طرف به اندازه ی 15 سانتی متر بزرگ تر از تلویزیون باشد.

 

میز تلویزیون

 

رنگ میز تلویزیون نیز باید با تم رنگی دکوراسیون منزل شما نیز همخوانی داشته باشد برای مثال اگر تم رنگی دکوراسیون منزل شما قهوه ای میباشد باید رنگ میز تلویزیون نیز کرم رنگ و یا قهوه ای باشد. 

 

اگر متراژ خانه شما کم است بهتر است میز تلویزیون های کشو دار را برای نگهداری لوازم کوچک و یا حتی کنترل ها انتخاب کنید . میز تلویزیون های کشو دار گزینه مناسبی برای منازلی هستند که کوچک هستند.

 

میز تلویزیون ها از جنس های مختلفی مانند چوب ، فلز ، ام دی اف ، لترون و ... ساخته میشوند . میزهای ام دی اف تنوع محصولی بالایی دارند و در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود هستند . میزهای ام دی اف نسبت به میزهای چوبی بسیار سبک تر هستند .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

طراحی داخلی نئوکلاسیک – ترکیبی از باستان و مدرن

 

نئوکلاسیک در خانواده های ثروتمند اروپایی و آمریکایی در دهه 1700 و اوایل 1800 سرچشمه گرفت و از دکوراسیون یونان باستان و روم الهام گرفت. این یک سبک خاص است که می تواند یک لمس ظریف و زیبایی شناسی جاودانه را برای هر مکانی به ارمغان بیاورد.

 

1. رنگ ها

معمولاً از رنگ های روشن و کرمی برای دیوارها و رنگ های ملایم استفاده می شود. نکته ای که باید هنگام استفاده از استایل به خاطر بسپارید، ایجاد کنتراست کم بین رنگ های پس زمینه و برجسته است تا ظاهری لوکس، ظریف و کلاسیک را به نمایش بگذارید.

2. مبلمان

 

 

طراحی داخلی نئوکلاسیک بر سادگی و تقارن تاکید دارد. بنابراین، یک نکته خوب برای این کار این است که آنچه را که بیشتر ضروری است انتخاب کنید. مبلمان با قاب های چوبی ساده و طراحی ساده، آرایش و میز قهوه، ضیافت و سایر عناصر کلاسیک را در نظر بگیرید.

3. دکوراسیون

برای تزئین اتاقی به سبک نئوکلاسیک می توان عناصری از کلاسیک یونانی و رومی یا باروک و روکوکو فرانسوی مانند ستون ها و ستون ها را انتخاب کرد. علاوه بر این، استفاده از منابع مختلف نور مانند نور طبیعی از پنجره ها و درها، لوسترها، چراغ های دیواری و دیوارکوب ها می تواند اتاق را مجلل و همچنین روشن و دنج جلوه دهد.

4. استفاده مدرن تر از سبک نئوکلاسیک

 

 

مدرن کردن نئوکلاسیک نیز یک گرایش در طراحی داخلی است. برخی از نمونه ها استفاده از کاغذ دیواری داماسک ایتالیایی و سقف های ال ای دی است. در حالی که نگرانی هایی در مورد شکستن سنت سبک نئوکلاسیک وجود دارد، اما در دست طراحان با استعداد، این ویژگی های مدرن می تواند زیبایی ذاتی سبک نئوکلاسیک را حفظ کند، اما ظاهری جدید، تازه و نشاط آور به ارمغان می آورد.

تجمل و ظرافت هسته اصلی طراحی داخلی نئوکلاسیک است. از این رو، همیشه یک انتخاب برتر برای طراحی خانه ها، آپارتمان ها و ادارات با کلاس بالا بوده است.

رابرت آدام (1728 - 92) یکی از مهمترین معماران بریتانیایی بود که به سبک نئوکلاسیک کار می کرد - جنبشی در هنرهای تزئینی و تجسمی که از هنر و فرهنگ "کلاسیک" یونان و روم باستان الهام می گرفت.

رابرت آدام که در کرکالدی، اسکاتلند به دنیا آمد، پسر معمار برجسته ویلیام آدام (1689 - 1748) بود و او را در کارهای خانوادگی دنبال کرد. در سال 1754 او یک تور بزرگ را آغاز کرد و پنج سال را در فرانسه و ایتالیا گذراند و از مکان‌های کلاسیک بازدید کرد و زیر نظر طراح فرانسوی چارلز لوئیس کلریسو و هنرمند ایتالیایی جیووانی باتیستا پیرانسی به مطالعه معماری پرداخت. آدام در بازگشت، مطب خود را در لندن با برادرش جیمز تأسیس کرد. اگرچه معماری کلاسیک قبلاً رواج یافته بود، آدام یک سبک متمایز و بسیار منحصر به فرد ایجاد کرد که در تمام عناصر دکوراسیون داخلی، از سقف، دیوارها و کف گرفته تا مبلمان، نقره و سرامیک به کار رفت. همانطور که شناخته شد، "سبک آدام" بسیار محبوب بود و تأثیر ماندگاری بر معماری و طراحی داخلی بریتانیا داشت.

آثاری از آدم در حالی که در سال 1757 در ایتالیا بود نشان می دهد که او تصمیم گرفته بود برجسته ترین معمار بریتانیا شود. این یک آرزوی عادی برای یک معمار جوان بریتانیایی در تور بزرگ بود، اما آدام در میل به آوردن چیزی که او «یک سبک واقعی و بزرگ و ساده» می‌نامید، غیرعادی بود. بر خلاف بسیاری از معاصران خود، آدام یک شبکه آماده از دوستان و روابط نجیب نداشت و آنقدر مشغول یادگیری نقاشی بود تا بتواند ارتباطی برقرار کند که مشتریانی را برای کار آینده او فراهم کند. اما آنچه که او در ارتباطات نداشت، آدام با انگیزه و اراده همراه با شانس فراوان جبران کرد.

در بازگشت به بریتانیا در سال 1758، آدام به تالار کدلستون دعوت شد که صاحب آن، لرد اسکارسدیل، را با نقاشی های ایتالیایی خود تحت تأثیر قرار داد. اینجا بود که اسکارسدیل در حال ساختن خانه ای بود و جیمز استوارت، یکی دیگر از پیشگامان نئوکلاسیک، روی فضای داخلی کار می کرد. آدام توانست با حمله به طرح‌های نئوکلاسیک خود به‌عنوان «بقدر زیاد و مضحک بد که تمام توصیف‌ها را طلب می‌کردند» استوارت را از پروژه اخراج کند و خودش خانه را تکمیل کرد. ریشه اسکاتلندی آدام نیز نقش مهمی در کمک به او برای منصوب شدن توسط بسیاری از مشتریان معتبر ایفا کرد. لرد بوت، همکار اسکاتلندی و وزیر پادشاه جورج سوم، به آدام کمک کرد تا به همراه ویلیام چمبرز به عنوان معمار سلطنتی منصوب شود.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 | نظرات ()