نوشته شده توسط : ali

میز جلو مبلی یکی از اعضای اصلی خانواده مبلمان است که وجود آن، در کنار کاربردی بودن، تاثیر زیادی هم روی دکوراسیون خانه دارد. برای این‌که بتوانید از این عنصر در کنار استفاده‌های تعریف شده برای آن، به عنوان یک عنصر در زیبا‌سازی و دکوراسیون خانه خود نیز استفاده کنید، بهتر است ابتدا با انواع و اقسام آن اشنا شده و سپس بسته به سبک دکوراسیون منزل خود و اسباب و وسایلی که در محیط پیرامون استفاده کنید، مدل انتخابی خود را برگزینید.

انواع میز جلو مبلی جدید

میزهای جلو مبلی دارای تنوع بسیار بالایی هستند. برخی از این میزها به صورت ست روی سرویس‌های مبلمان ارائه می‌شوند، برخی دیگر به صورت سفارشی کار می‌شوند و می‌توانند تکمیل کننده سرویس مبلمان شما باشند و برخی از انواع آن‌ها هم به صورت پک‌های مجزا در بازار به فروش می‌رسند و برای افرادی مناسب هستند که دوست دارند همه میهمانان‌شان را به صورت کامل روی این میزها پذیرایی کنند و کسی بدون میز باقی نماند. در ادامه،سعی داریم بسته به هر سبک دکوراسیون، انواع و اقسام میزهای جلو مبلی قابل انتخاب برای آن سبک را معرفی و توضیحی اجمالی در مورد هر نوع از میزها ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

سبک‌های کلاسیک، ویکتوریایی و در کل، سنتی

سبک‌های کلاسیک، ویکتوریایی و در کل، سنتی اغلب سرویس‌های مبلمان‌هایی چوبی با کنده‌کاری‌ها یا منبت‌کاری‌های حجیم و متراکم را می‌پسندند. از این رو، در اغلب اوقات، میزهای جلو مبلی متناسب با ان سبک دکوراسیون‌ها از حالت سفارشی خارج شده و به صورت ست، روی سرویس مبلمان ارائه می‌شوند.

وقتی پای یک سرویس مبلمان طلایی با منبت‌کاری‌های حجیم و پیچیده در میان است، سفارش یک میز جلو مبلی متناسب با آن بسیار دشوار خواهد بود. بدون شک، این قبیل سرویس‌های مبلمان، خودشان دارای میزهای منحصربه‌فردی هستند که روی سرویس ارائه می‌شوند و قرار نیست میز جلو مبلی دیگری به آن‌ها اضافه شود.

این میزها، که عموما از متریال چوب ساخته می‌شوند، به چندین دسته کلی طبقه‌بندی می‌شوند:

  • میزهای جلو مبلی طلایی با منبت‌کاری‌های حجیم و پیچیده که معمولا به شکل دایره و تعداد پایین ارائه می‌شوند و یک عدد میز بزرگ در وسط اتاق قرار داده می‌شود. این میزها، لوکس‌ترین انواع میزهای جلو مبلی به شمار می‌آیند و معمولا قیمت‌های بسیار بالایی هم دارند.
  • میزهای جلو مبلی چوبی ساده، که هم روی سرویس‌های مبلمان کلاسیک ارائه می‌شوند و هم به صورت پک‌های سه عددی (یا سه سایزی که داخل هم قرار می‌گیرند) در دسترس عموم قرار می‌گیرند. معمولا، از این میزهای جلو مبلی در مواردی استفاده می‌شود که میزهای خود سرویس مبلمان کفاف میهمانان را نمی‌دهد و میز اضافی مورد نیاز است.
  • میزهای جلو مبلی منبت‌کاری شده فندقی، قهوه‌ای، قهوه‌ای سوخته و غیره، که متناسب با سرویس‌های مبلمان کلاسیک هستند و در کشورمان ایران نیز سال‌های سال است که مورد استفاده و استقبال عموم قرار گرفته‌اند. اغلب این میزهای جلو مبلی در سه عدد، دو عدد عسلی کوچک و یک عدد میز جلو مبلی بزرگ طراحی و ساخته می‌شوند و می‌توانند نیازهای کاربردی سرویس‌های معمولی ۹ نفره را برآورده کنند.
  • میزهای چوبی منبت‌کاری شده – در رنگ‌های فندقی، مشکی، قهوه‌ای و قهوه‌ای سوخته، طلایی و سیلور و … – که سطح رویی آن‌ها از شیشه استفاده شده است. میزهای جلو مبلی که سال‌های سال است در ایران طرفدار دارند و برای مبل‌های سلطنتی به کار می‌روند و منبت‌هایی ست با سرویس مبلمان دارند.

سبک‌های مدرن، مینیمال، ویکتوریایی و غیره …

این قبیل سبک‌ها، به ویژه طی سال‌های اخیر، به شدت رواج یافته‌اند و امروزه، بسیاری از خانه‌های ایرانی، به ویژه خانه‌های زوج‌های جوان‌تر، با استفاده از این سبک‌های مدرن دکوراسیون می‌شوند. سرویس‌های مبلمان مورد استفاده در این قبیل خانه‌ها و سبک‌ها، تجملات و کنده‌کاری‌های سابق را ندارند و گاه به صورت تکی، یک عدد کاناپه و امثال آن به فروش می‌رسند. از این رو، گاهی برخی از انواع سرویس‌ها، حتی فاقد هر گونه میز جلو مبلی هستند و شما مجبور خواهید بود میزهای جلو مبلی قابل ست با هر سبک مبلمان و دکوراسیون را شناسایی کرده و خود نسبت به خرید آن اقدام کنید. این میزهای جلو مبلی عبارتند از:

  • میزهای جلو مبلی چوبی، که ساده‌ترین و در دسترس‌ترین انواع میزهای جلو مبلی هستند و تنوع محصول بالایی هم دارند. این میزها، در رنگ‌ها، اشکال و ابعاد کاملا متنوعی طراحی و ساخته شده و در دسترس شما قرار می‌گیرند. اگر سبک دکوراسیون انتخاب‌تان مینیمال یا مراکشی است، باید عرض کنیم که این میزها، بهترین گزینه برای شما خواهند بود.
  • میزهای جلو مبلی استیل و سنگ، که چند سالی است که به شدت جای پای خود را در صنعت دکوراسیون باز کرده‌اند و اگر سری به اینستاگرام زده باشید، همه جا را پر کرده‌اند. پایه‌های این میزهای جلو مبلی با استفاده از استیل ساخته می‌شود و روی آن‌ها نیز یک رویه سنگی قرار داده می‌شود که زیبایی‌اش را دو چندان می‌کند. این میزها، در ابعاد و اندازه‌های مختلفی کار می‌شوند و سفارشات آن‌ها نیز بسته به نیاز و سلیقه شما پذیرفته می‌شود. شما می‌توانید پایه‌های کار را در رنگ‌های طلایی، استیل، طلایی مات و استیل مات سفارش دهید و سنگ میز را نیز به صورت چهار گوش، دایره یا بیضی انتخاب کنید. امکان سفارش ارتفاع میز نیز وجود دارد و شما می‌توانید در صورت تمایل، دو میز در سایزهای متفاوت و ارتفاع‌های متفاوت سفارش دهید که یکی داخل آن دومی قرار می‌گیرد. نکته مهم در مورد این میزها، سنگ‌های مصنوعی مورد استفاده در رویه کار است که می‌تواند در قالب رنگ‌های سفید، مشکی یا سایر رنگ‌ها پیاده شود و بسیار زیبا است.
  • میزهای جلو مبلی استیل، که هم پایه‌ها و قاب کار و هم رویه آن با استفاده از استیل کار شده است و برای سبک‌های دکوراسیون مدرن، مینیمال و ویکتوریایی انتخاب خارق‌العاده به حساب می‌آید.
  • میزهای جلو مبلی آینه‌ای، که میزهایی مدرن هستند نیز چند سالی است که به شدت طرفدار پیدا کرده‌اند. این میزها، که ست کنسول و سایر اکسسوری‌های آن‌ها نیز در بازار به وفور قابل دسترسی است، برای سبک‌های مدرن و ویکتوریایی مناسب هستند و معمولا به صورت چهار گوش کار می‌شوند. البته، در صورت تمایل، این نوع از میزهای جلو مبلی را نیز می‌توانید سفارش دهید و سایز، شکل ظاهری و تعداد آن‌ها و کاربری‌شان را به سلیقه خودتان انتخاب کنید.
  • میزهای جلو مبلی استیل و رزین و چوب و رزین و یا رزین خالص؛ استفاده از رزین‌ها در صنعت دکوراسیون سال‌های سال است که رواج دارد. البته، رزین‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و ممکن است تجربه چندان خوشایندی از این صنعت نداشته باشید. اما باید عنوان کنیم که رزین‌ها، در صورتی که به درستی انتخاب و استعمال شوند، گزینه بسیار خوبی برای رویه میزهای جلو مبلی هستند. این میزها، عموما دارای پایه‌های چوبی – متناسب با سبک‌های مینیمال و مراکشی – و یا فلزی ـ متناسب با سبک‌های مدرن و ویکتوریایی – هستند و بسیار نیز با دوام‌اند. نکته قابل تذکر در مورد این نوع میزهای جلو مبلی قیمت مقرون به صرفه آن‌ها است که قابل توجه است.
  • میزهای جلو مبلی دارای رویه لمسهُ که می‌توان گفت عموما ست سرویس‌های مبلمان لمسه هستند. اغلب این نوع میزها روی سرویس‌های چستر و امثال آن عرضه می‌شوند اما شما نیز می‌توانید آن‌ها را بسته به سلیقه و تمایل خود سفارش داده و از آن لذت ببرید. این میزها، انتخاب خوبی برای سبک‌های مدرن و ویکتوریایی هستند و با سرویس‌های مبلمان چستر و هم‌چنین پاف‌های لمسه به خوبی ست می‌شوند.

مطالب خواندنی بیشتر:

7 ایده جذاب و خواندنی برای پر کردن فضا های خالی در اتاق نشیمن

جدید ترین و بروز ترین میز جلو مبلی های امسال

جدیدترین میز تلویزیون ها طراحی شده

خرید میز تلویزیون دیواری جدید

نکاتی مهم و کلیدی در هنگام انتخاب میز تلویزیون متناسب با سالن پذیرایی

نکات مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه



:: برچسب‌ها: میز جلو مبلی ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مبل راحتی، مبل کلاسیک، سلطنتی، سنتی، مدرن و ده ها مدل دیگر... اگر از شما بخواهند انواع ‌مبل را نام ببرید، این ها همه اولین کلماتی هستند که به ذهنتان می رسند و تا امروز، آن قدر در مورد همه ی آن ها مطلب خوانده و شنیده و از نزدیک تجربه شان کرده‌اید، که به حد کافی اطلاعات مورد نیاز در مورد آن‌ها را دارید. امروز قصد دارم 10 مدل جدید و پرطرفدار از انواع مبلمان را به شما معرفی کنم که احتمالاً نام بعضی از آن ها را اصلاً نشنیده یا کمتر شنیده اید. شاید لزوما همه ی آن ها هویت ایرانی نداشته باشند، اما در خانه های ایرانی از طرفداران زیادی برخوردارند! پس با چیدانه همراه باشید.

 

مبل راحتی مدرن چستر

مبل های چسترفیلد که چند سالی است حضورشان در خانه های ایرانی پررنگ شده، کاناپه های راحتی با دکمه های لمسه کاری شده هستند که با انواع متریال پارچه و چرم ساخته می‌شوند. مبل های چستر، معمولاً از ابعاد نسبتاً بزرگی برخوردارند، بنابراین استفاده از آن ها در فضاهای کوچک پیشنهاد نمی‌شود.

مبل چستر خوبه؟

پشتی مبل چستر، ارتفاع پایین‌تری نسبت به سایر مبل‌ها دارد و کمی زاویه دار است. وسعت دید ایجاد شده به واسطه ی این نوع طراحی، مزیت این مبل ها محسوب می‌شود. اما این ارتفاع کوتاه ممکن است راحتی پشتی های بلند انواع دیگر مبلمان را نداشته باشد.

مبل ترک

مبلمان ترک، چند سالی هست راهشان را به خانه های ایرانی باز کرده اند. طراحی مبل های ترک، از ظرافت دلنشینی برخوردار است، در ساخت آن ها اغلب از مواد اولیه ی مرغوب نظیر چوب با دوام و فوم محکم استفاده شده. پارچه های ترک هم که بازار ایران را به دست گرفته اند و نامشان همتراز کیفیت و مرغوبیت در اذهان مردم تعریف شده است. مبل های ترک، فضا را لوکس تر نشان می دهند و یک دکوراسیون شیک و زیبا برایتان پدید می آورند.

مبل و صندلی چپندر

دوستداران مبلمان آنتیک، به احتمال زیاد با مبل چپندر (چیپندل) آشنا هستند. این سبک مبلمان، که به نام طراح و سازنده ی خود شهرت یافته، عموماً از چوب ماهون و بعدها از افرا و گیلاس ساخته شده و حکاکی های بسیار ظریف و پیچیده در سراسر آن، اولین چیزی است که نظر بیننده را به خود جلب می‌کند.

در برخی مدل‌های چپندر، پشت مبل یا صندلی دارای پارچه و تکیه گاه پشتی است، اما اغلب تکیه گاه چوبی کار شده با نقوش پیچیده که فضای پر و خالی چوب را می سازند، نشانه ی یک مبل چپندر است.

معروف ترین طرح های مبل چپندر در ایران، دسته عصایی، چپندر انگلیسی و چپندر یونانی هستند که طرفداران خاص خود را دارند.

 

مبل پته دوزی

هنر پته دوزی در واقع هنر اصیل و رنگارنگ هنرمندان کرمانی است. پته، نوعی سوزن دوزی سنتی و اصیل است که در آن بافت پارچه ی پشمی و ضخیم مخصوص با کوک های بخیه و نخ های رنگی شاد پوشیده می‌شود. مبلی که از این پارچه سوزن دوزی تهیه می شود، مبل پته نام دارد.

 

طرح مبل پته دوزی

طرح های پته، از طبیعت سرچشمه می گیرند برای همین هم اصالتشان را در طی سالیان همچنان حفظ کرده اند. درختی، سروی، چهار بته، گوزنی، ترنج، بته جقه، پرنده، گل و... از انواع کاربردی این طرح های دلنشین اند.

مبل و صندلی پلیمری

مواد اولیه ی ساخت مبل های پلیمری چوب نیست؛ بلکه این مبل ها از پلیمر مصنوعی ساخته می شوند. این مبل ها از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مبلمان چوبی ندارند و پس از رنگ کاری و پولیش نهایی، تشخیص آن ها از مبلمان چوبی کار آسانی نیست. تفاوت بارز مبل های پلیمری با مبل های چوبی در وزن آنهاست(مبل های پلیمری سنگین ترند)

روش ساخت مبل های پلیمری

نحوه ساخت مبلمان پلیمری احتمالاً برایتان جالب است، چرا که با روش ساخت مبلمان چوبی کاملاً متفاوت است؛ در ساخت مبلمان چوبی، تخته های چوب با هنر دست یا توسط ماشین های برشCNC بریده و فرم داده می‌شوند، اما در اینجا، مواد پلیمری داخل قالب های مخصوص مبلمان ریخته شده و پس از طی مراحل رنگ کاری و خشک کن به چیزی مشابه مبلمان چوبی تبدیل می شوند.


 

مزایا و معایب مبل پلیمری

  •  حفظ محیط زیست به واسطه ی جلوگیری از قطع درختان
  • ضد رطوبت بودن و در نتیجه قابلیت شستشو با آب
  •  دوام زیاد به واسطه مقاومت در برابر نفوذ حشرات
  •  قابلیت بازیافت و استفاده مجدد

 از مزایای مبل های پلیمری محسوب می شوند.

  •  وزن زیاد
  •  سختی جابجایی و حمل و نقل

 از معایب این مبل ها به شمار می آیند.



:: برچسب‌ها: مبلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

کوسن ها در مبلمان جایگاه ویژه ای دارند و در کنار جنبه راحتی، حسی که به فضا منتقل می کنند بسیار تأثیرگذار است. به همین دلیل علاوه بر انتخاب دقیق رنگ و طرح و شکل آن ها، چیدمان کوسن ها نیز مهم تلقی می شود. برای این چیدمان ترفندهای و قوانین مختلفی در دکوراسیون وجود دارد که شما می توانید با توجه به اندازه مبلمان و همینطور سبک دکوراسیون‌ تان مناسب ترین را انتخاب نمایید. 

اصول چیدمان کوسن روی مبلمان

چیدمان کوسن ها کاری ساده و آسان است و همان طور هم که در مقدمه اشاره شد می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون داشت هباشد. اما تا کنون برای شما پیش آمده که فکر کنید برای یک کاناپه سه نفره به چه تعداد کوسن نیاز دارید؟ و یا این که کوسن ها به چه ترتیبی باید چیدمان شوند؟ پاسخ همه این پرسش ها در اصول چیدمان کوسن ها جواب داده شده اند که در ادامه هر کدام را بررسی می کنیم:

  • چیدمان چهارتایی کوسن
  • چیدمان 5 تایی کوسن
  • چیدمان کوسن روی مبل ال

اصول چیدمان چهارتایی کوسن

بر روی کاناپه های سه نفره می توانید از 4 کوسن استفاده نمایید. اما همین 4 کوسن خود با دو مدل متقارن و نامتقارن چیده می شوند. 

  • چیدمان متقارن 4 کوسن

ابتدا با دو کوسن شروع می کنیم و دوطرف کاناپه قرار می دهیم. در مرحله بعد دو کوسن با اندازه، شکل، رنگ و حتی متریال متفاوت جلوی کوسن های قبلی چیده می شوند. در اینجا میت وانید کوسن های مستطیل یا دایره را نیز به کار ببرید.

  • چیدمان نامتقارن 4 کوسن

برای چیدمان نامتقارن کوسن ها باید سه کوسن را در یک طرف کاناپه و کوسن چهارم را در سمت دیگر چیدمان کنید. دقت دات هابشید که می توانید کوسن آخری را با رانر یا رومیزی هم ست نمایید. مسلما چیدمان های نامتقارن سبک مدرن تری را برای شما خلق می کنند.

اصول چیدمان 5 تایی کوسن

برای چیدمان 5 تایی، همان کار قبلی را تکرار می کنیم اما این بار یک کوسن دیگر اضافه می شود که رنگ و طرح یا اندازه اش با بقیه تفاوت دارد. برای چیدمان 5 کوسن روی کاناپه سه نفره هم می توانیم اصل متقارن یا نامتفارن بودن را رعاست کنیم. به این صورت که:

  • اگر بخواهیم چیدمان متقارن داشته باشیم، باید کوسن پنجم را دقیقا در وسط قرار دهیم.
  • اما اگر چیدمان نامتقارن دوست داریم، کوسن پنجم را سمت راست یا چپ قرار داده و در واقع دو ترکیب دوتایی و سه تایی به وجود آوریم.

نکته: یاین نکته را هم فراموش نکنید که بیش ترین تعداد کوسن قابل استفاده 6 عدد است.

چیدمان کوسن روی مبل ال:

برای چیدمان کوسن روی مبل ال سه نقطه انتخاب می شود: دو سر مبل و کنج. دوتا کوسن را یک سر مبل قرار داده و دوتای مشابه را هم سر دیگر مبل می گذاریم. در نهایت دو یا 3 کوسن را در کنج چیدمان می کنیم. بهتر است رانر یا رومیزی با کوسنی که در کنج قرار می گیرد و با بقیه متفاوت است ست شود.



:: برچسب‌ها: کوسن , مبلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

زمانی که می خواهید اتاق نشیمن را طراحی کنید، یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید رنگ های به کار رفته در مکان و هماهنگی این رنگ ها با یکدیگر است. در زمان انجام دکوراسیون باید تمام موارد را در نظر گرفته و میان سطوح بزرگی مانند: کفپوش و دیوار ها با مبلمان و اكسسوار ها هماهنگی ایجاد کنید.

اتاق نشیمن که در مرکز خانه قرار داشته و برای استراحت کردن بعد از یک روز طولانی و همین طور برای پذیرایی از مهمان ها مورد استفاده قرار می گیرد،

بزرگ ترین بخش هر خانه ای به شمار می رود و در واقع به عنوان ویترین خانه شناخته می شود.

به همین دلیل هر فردی به طراحی اتاق نشیمن کمی بیشتر از نقاط دیگر توجه می کند و برای این که این مکان دارای ظاهری خاص و منحصر به فرد باشد تلاش بیشتری را از خود نشان می دهد و برای دکوراسیون اتاق نشیمن تمام لوازم و اکسسوار ها را با دقت خاصی انتخاب کرده و تلاش می کند تا میان تمام لوازم موجود در این مکان ارتباط و هارمونی ایجاد کند.

به راحتی می توان گفت که در راس تمام اشیاء و تمام عناصری که یک دکوراسیون را تشکیل می دهند رنگ ها قرار دارند. رنگ ها علاوه بر این که شخصیت و سلیقه شخصی ما را به نمایش می گذارند، بر روی انسان تاثیرات مثبت و منفی نیز ایجاد می کنند. به همین دلیل در طراحی داخلی یک خانه، رنگ مبلمان، اکسسوار ها و دیوار ها از مهم ترین موارد به شمار می رود. یک دکوراسیون بی نظیر با انتخاب رنگ اشتباه برای دیوار ها می تواند بسیار ضعیف و معمولی دیده شود و یا بالعکس، اتاقی که با لوازمی معمولی طراحی شده است، با انتخاب رنگ مناسب برای دیوار ها می تواند به مکانی زیبا و بی نقص تبدیل شود.

بکارگیری تک رنگ در اتاق نشیمن

 به دکوراسیونی که تنها با به کار بردن تنالیته های متفاوت یک رنگ طراحی شده باشد، دکوراسیون تک رنگ گفته می شود. پرکاربرد ترین و محبوب ترین دکوراسیون های تک رنگ، طراحی هایی هستند که رنگ های سیاه و سفید به عنوان رنگ های غالب در آن ها به کار برده شده است.

دکوراسیون سیاه و سفید زمانی که توسط افراد حرفه ای شکل بگیرد نتیجه ای بی نظیر حاصل خواهد شد، اما در صورتی که توسط افراد بی تجربه به کار برده شود ممکن است که فضایی آزار دهنده و خسته کننده ایجاد شود. در کنار کاربرد حرفه ای این دو رنگ متضاد می توان از تنالیته های رنگ طوسی نیز در کنار آن ها استفاده کرد. با به کار بردن یک یا دو عدد از تنالیته های رنگ طوسی می توان میان رنگ های سیاه و سفید ارتباط برقرار کرده و به مکان ظاهری زیبا بخشید. البته در صورت تمایل می توانید به میزان بسیار کمی از رنگ های دیگر نیز استفاده کنید.

در دکوراسیون تک رنگ نیازی نیست که به طور مطلق از رنگ سیاه و یا رنگ سفید استفاده کنید. در کنار رنگ سفید با به کار بردن طوسی روشن و مقدار کمی رنگ سیاه می توانید دکوراسیونی صددرصد تک رنگ، ظریف، دلباز و روشن ایجاد کنید.

در طراحی تک رنگ که هم در دکوراسیون و هم در دنیای مد بسیار پرکاربرد و محبوب است، به جای رنگ طوسی می توان از رنگ های دیگری نیز برای به نمایش گذاشتن احساسات استفاده کرد. با این روش طراحی و دکوراسیونی پر مدعا ایجاد خواهید کرد.

بکارگیری رنگ های خنثی در اتاق نشیمن

 اگر چه خانه ای که با رنگ های خنثی دکوراسیون شده باشد آرامش بخش است اما هیچ حسی را به شما القا نمیکند و ممکن است گاهی سرد و بی روح جلوه کند. این ترکیب های هوشمند طراحی برای جلب توجه کردن تلاش نمیکند بلکه فضایی شیک و آرام را ارائه میدهد که حس آسایش را به شما منتقل میکند. راهکارهای زیادی برای طراحی آرام و خنثی اما همچنان با هویت وجود دارد. خانه ای که ردپایی از شما در آن دیده شود و مختص خودتان باشد. این ایده ها را برای الهام گرفتن از آنها دنبال کنید.

در یک نشیمن به سبک روستیک میز پارچه ای کوتاه به رنگ مشکی در وسط و بین دو مبل سفید رنگ یک نقطه عطف خوب ایجاد میکند. به علاوه پارچه نرم و لبه های گرد باعث میشود خیلی خارج از این فضای خنشی و نرم به نظر نیاید. قاب مشکی تابلوها نیز به پیوند دادن آن به فضا کمک میکند.

چوبهای به رنگ روشن مثل چوب صنوبر و چوب بلوط روشن از عناصر ثابت ترکیب در دکوراسیون خنثی است اما چوب تیره نیز میتواند در کنار آن در دکور خنثی تاثیر زیادی داشته باشد. از وسایلی با خطهای صاف و باریک چوب تیره همانند، صندلی و قفسه برای ایجاد تضاد در یک پالت خنثی استفاده کنید.

اضافه کردن تکه ای رنگ تیره در دکور، مثل یک لوستر سقفی در وسط نشیمن به عنوان یک نقطه عطف به خوبی کابرد دارد و باعث میشود چشم به سمت مرکز اتاق هدایت شود. باقی گذاشتن بقیه دکوراسیون در حالتی خنثی و بی رنگ بدون هیچ جزئیاتی مثل: پرده و کوسن یک اتمسفر بسیار مدرن و معاصر ایجاد میکند.

اگر فضای شما در سادگی و بی نقشی زیادی فرو رفته است، راه راه کلاسیک را به ترکیبتان اضافه کنید. مثل این پارچه راه راه سفید و خاکستری کمرنگ که برای مبلمان انتخاب شده است و ظرافت هوشمندانه ای را به دکوراسیون اضافه میکند.

در یک نشیمن کوچک و باریک انتخاب رنگهای سرد و خنثی برای مبلمان کاری هوشمندانه است که باعث میشود فضا بزرگتر به نظر بیاید همچنین اجازه میدهد عناصر دکوراتیو دیگر جلوه بیشتری داشته باشند.

یکی از بهترین و ساده ترین راهها برای آوردن حس سرزندگی در یک دکوراسیون بی رنگ و خنشی استفاده از گیاهان سبز در فضای داخلی منزل است.

 گیاهان چه بزرگ مثل یک گلدان در یک گوشه از نشیمن و چه کوچک مثل مجموعه ای از گلدان های کوچک کاکتوس کیفیت فضای نشیمن شما را بهبود بخشیده و رنگ و طراوت را به آن هدیه میکند. در خرید گیاهان نحوه نگهداری و میزان نور لازم برای رشد گیاه را در نظر داشته باشید، تا بهترین گیاه را متناسب با فضای منزل خود خریداری کنید. با انتخاب وسایل بزرگ و اصلی منزل مثل مبلمان و پرده ها در رنگ های آرام، این فرصت را دارید که طرح های ساده را در جزئیات وارد فضای نشیمن منزل خود کنید.

بکارگیری رنگ های گرم در اتاق نشیمن

برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی در اتاق نشیمن به طور طبیعی باید از رنگ های گرم استفاده کنید. اما این بدین معنا نیست که تمام اتاق را برای مثال: به رنگ قرمز رنگ آمیزی کنید. دکوراسیونی که با رنگ های خنثی ایجاد شده است را تنها با استفاده از اکسسوار های قرمز رنگ می توانید به مکانی گرم تر و صمیمی تر تبدیل کنید و با این روش اتاق ظاهری پر از رنگ و خسته کننده نیز نخواهد یافت. استفاده از مقدار کمی کنتراست در طراحی مکان می تواند ظاهری حرفه ای تر به آن ببخشد.

به این موضوع نیز باید اشاره کنیم که در ایجاد فضایی گرم و صمیمی، روشنایی نیز تاثیر به سزایی دارد. استفاده از روشنایی های متعدد در نقاط مختلف اتاق، به جای یک نقطه میانی، به فضا بزرگی و شخصیت بخشیده و ظاهری گرم و صمیمی به اتاق نشیمن خواهد بخشید.

 



:: برچسب‌ها: رنگ اتاق نشیمن ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

امروزه طرحها و دیزاین های زیاد فوق العاده ای برای اتاق خواب ها وجود دارد. شما می توانید آن ها را در هر جا ببینید به ویژه از طریق تکنولوژی روز یعنی اینترنت. این طرح های مختلف هیجان انگیز که در محدوده دکوراسیون های سبک التقاطی تا مدرن گستردگی دارند می توانند در ذهن شما برای شیوه طراحی اتاق خواب تان جرقهای ایجاد کنند. اتاق خواب فضایی از خانه نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد و طراحی آن را به بعد موکول کرد، چرا که اتاق خواب باید خلوتگاه ومامن آرامش بخش شما باشد که به دور از اضطراب ها و تنش های کار و فعالیت های روزانه است.

طراحی اتاق خواب به سبک روستیک

طراحی دکوراسیون اتاق خواب از جمله مواردی است که دقیقا و مستقیما به سلیقه و نظر شما بستگی دارد. هر کسی مایل است فضای اتاقش به همان شکلی باشد که خودش دوست دارد و به همین خاطر می توان گفت که در چیدمان اتاق، شما تصمیم گیرنده خواهید بود. افرادی که به چیدمان های ساده و در عین حال زیبا علاقه دارند، معمولا با سبک روستیک ارتباط خوبی برقرار می کنند. سبک روستیک را می توان سبکی برگرفته از نحوه چیدمان خانه های روستایی دانست. در این سبک، همه لوازم به کار رفته در چیدمان از سادگی خاصی برخوردارند و ظاهر آن ها به گونه ای است که می توان گفت کم ترین میزان تغییر و تزیین در طراحی شان صورت گرفته است. این سبک می تواند فضای اتاق خواب را بسیار آرامش بخش کند و گذشته از این، اجرای آن معمولا هزینه بسیار کمی دارد؛ چرا که بیشتر وسایل با استفاده از تجهیزات و ابزارهای ساده قابل ساخت هستند.

 اتاق خواب سبک آسیایی

با خطوط صاف و بافت های زیبا دکوراسیون آرامش بخشی مطابق با الگوهای ذن در این اتاق خواب سبک آسیایی با طرح رنگ خنثی ایجاد شده است.

اتاق خواب سبک آرت دکوو

پالت رنگی سبز و پرطراوتی که در دیزاین این اتاق خواب به کار رفته است فضای بیرون و درون منزل را به هم گره زده است. مبلمان مدرن، فرش طرح هندسی که به تنهایی نیز یک ویژگی بارز این اتاق محسوب میشود در کنار منظره خارق العاده و شگفت انگیز بیرون محل استراحت واقعا آرامش بخش و مدرن ایجاد کرده است.

 اتاق خواب سبک مینیمالیست

مبلمان براق با خطوط صاف و رنگ خنثی، همه چیزهایی هستند که توصیف کننده سبک مینیمال می باشند و در این دیزاین اتاق خواب شما می بینید که اضافه کردن تنها اندکی رنگ گرم جلوه این اتاق را برجسته کرده است.

اتاق خواب سبک معاصر

دیوارهای سفید این اتاق خواب با مبلمان چوبی آن کنتراست زیبایی برقرار کرده است. این یک اتاق با جلوه مدرن و معاصر است که با اجرا کردن آن می توانید مطمئن باشید که اتاق خوابی آرامش بخش با طراحی ساده و در عین حال جذاب دارید.

 اتاق خواب سبک صنعتی

دیزاین این اتاق خواب برای مردان جوان در حال بالغ شدن ایده بسیار مناسبی است. استفاده از جلوه های فلزی در بخش های مختلف اتاق ویژگی تاکیدی زیبایی در برابر رنگ خنثی مورد استفاده در این دیزاین ایجاد کرده است.

اتاق خواب سبک مدرن

در این جا رنگ سیاه باشکوه در شدتها و بافت های مختلف به کار رفته شده تا جلوه دراماتیکی در کنار رنگ قرمز که کل فضای اتاق را برجسته کرده است فراهم کند. رنگ ارغوانی جلوه ای شیک و پرظرافتی به آن می دهد در حالی که رنگ سیاه و سفید ظاهر آن را مدرن می کند. لوازم دکوری مدرن استفاده شده در این اتاق خواب پرزرق و برق با رنگ فوق العاده زنانه ای که کل اتاق را احاطه کرده است متعادل شده اند. 

اگر به دنبال طرحی شیک و مدرن برای اتاق خواب خود می گردید. خطوط صاف و براق این اتاق با مبلمان انحنادار و نقش و نگارهای مدور روی دیوار تاکیدی و روتختی نرم شده است. به علاوه فرش خز مصنوعی پهن شده در کف اتاق آن را برای استراحت و چرت زدن دلچسب تر کرده است.

اتاق خواب سبک فرانسوی

اکنون اجازه دهید الیاف و بافت های مختلف را به کار بگیریم تا یک دیزاین اتاق خواب آرامش بخش و الهام گرفته شده از سبک فرانسوی ایجاد کنیم.

 اتاق خواب سبک التقاطی

ما عاشق پالت رنگی استفاده شده در دیزاین این اتاق خواب التقاطی هستیم. پاشیدن رنگهای صورتی و سبز در زمینه خنثی این اتاق، به آن جلوه ای زنانه، سرشار از لطافت و جذابیت می دهد.

 

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون اتاق خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()